måndag 7 mars 2011

Nu startar vi Naturarvet!

Nu startar vi Naturarvet!: "- Sent using Google Toolbar"

"Nu startar vi Naturarvet!
Vi växer så det knakar i skogen! Det är fler och fler som vill vara med och bevara Sveriges gammelskogar. Därför tar vi nu nästa steg och startar "Naturarvet", som ett led i att skapa ännu fler möjligheter att bevara ännu fler gammelskogar.
Vi tycker att "Naturarvet" på ett bra sätt speglar hela stiftelsens verksamhet, som ju har gått från att vara ett klick på en hemsida till att nu omfatta massor av sätt för alla som vill bevara gammelskog att hjälpas åt med det."
Det har tycker jag ar vart att blogga om.
Jag har alltid gillat skogar och den har stiftelsen vet jag att min matte skrivit om flera ganger i sin blog med.
De som startade den var ett par unga tjejer som varit i andra lander och pluggat och fatt se hur naturen ser ut dar.
Nar de sedan kom hem bestamde de sig for att starta stiftelsen, eftersom de 
insag hur fantastisk var svenska natur och vara skogar var och beslot sig for
att se till att de skulle kunna bevara vara urskogar sa att aven de som kommer efter oss, far en chans att uppleva det som vi fatt gora.
Dessutom ar det bra, inte bara for Sverige, utan for hela varlden, att se till att
inte skogarna skovlas och huggs ner, sa att klimatforandringaran stoppas upp.
Om alla tankte som de, skulle varlden vara battre att bo i for alla.
Du kan ga till deras sida och bidra genom att klicka pa en knapp dar, som min matte brukade gora och da far nan annan betala till tjejerna, en sponsor tror jag att det hette, sa att stiftelsen kan kopa in flera skogar,  som for all framtid kommer att finnas kvar for allas basta.
Ska kolla om det skovlas nat pa den har sidan bron men det tror jag inte att det gors.
Ha det sa bra.
Kurr, Tigris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar