fredag 25 mars 2011

VACK INTE DEN BJORN SOM SOVER.

Varfor fattar inte killar lika bra, som tjejer gor?

Det undrar jag, for de gor alltid sa dumma saker, som vi tjejer aldrig skulle gora.

Nyss laste jag om fem korkade killar som akte "  offpist", alltsa nar man inte foljer de stallen som har markerats som sakra att aka skidor i, utan ska fladdra i vag utanfor, pa stallen som kan vara farliga att aka pa.


Det gick riktigt illa for en av de fem grabbarna som inte ville folja reglerna och han kunde ocksa ha dott pa grund av det de gjorde.


Min brorsa, Junior brukade ga ut mitt i gatan och lagga sig dar och skulle ha kunnat sluta, som pannkaka om han haft otur men det blev i stallet hans diabetes som blev hans ode.


Dar emot brukade han inte aka offpist, i alla fall och tur ar val det.
Sa har sag det ut i artikeln som jag laste I dagens Svenska  dagblad i alla fall.

"Pojke föll ner i björnide

Biten i båda benen. Åkte offpist med fyra andra barn.
Pojken blev biten i båda benen och riven på ryggen.

Fem unga pojkars skidtur förvandlades plötsligt till en mardröm när en av pojkarna föll ner i ett björnide och blev anfallen av en björn.

Barnen åkte offpist 300-400 meter från närmaste backe, berättar Jens Wilhelmson, driftschef och skidområdesansvarig vid Funäsdalsberget.

- Pojkarna hade sådan otur att de åkte rakt över ett ide. Den förste som passerade reagerade över att det var ett hål i marken, den andre över att det var svårt att åka där medan den tredje föll ner, säger Jens"

Vill ni lasa hela artikeln sa kan ni gora det har.

Nu ska jag kila over och kolla om det har dykt upp nagra raktralare nere vid bryggan och se om man kan fa sig ett skrovmal innan tuppluren.


Ma sa gott och hall er pa den sakra sidan om ni inte vill bli bjornmat.

Kurr Tigris. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar