tisdag 29 september 2009

När får jag min bankbok ??

Här går man och väntar på att få sin bankbok som man ska kunna sätta in räkost på och sedan äta upp räntan =) men det verkar inte bli så =(

I stället får man höra om hur de där bankerna, som min matte använder, snor åt sig mer och mer. Just nu när det går dåligt och de fått hjälp med skattepengar för att inte trilla av pinnen helt, då går de och lovar sina anställda att få bonusar, IGEN =( och dessutom går de med jätteförluster IGEN. Har de inga samveten alls eller har de nolltolerans av hjärnceller, för att få jobba där.

Till och med min matte, som har MS, verkar ha fler hjärnceller än de där giriga knösarna. Liknar faktiskt Elaka Måns och Bill och Bull. De var inte särskilt trevliga de heller. Undrar faktiskt om de tror att alla är lika korkade som de själva eller vad är det som gör att de gör som de gör ?

Jag antar att ni vill läsa om de och vilka banker det är, så här är länken till artikeln. 

www.metro.se/se/article/tt/2009/09/29/bankbonus/

Läs och tänk efter, helst före eller under tiden , eller hur man nu ser det =)

Nu ska jag i alla fall ta mig en räkostslinga ur min tub som matte har i köket åt mig. Ni kan ju alltid göra som min matte gör, ta er en kopp kaffe för att lugna hervorna, nervorna  eller vad det var hon skulle lugna ner i dag =)

Nu tassar jag iväg, kurr på er, Tigris =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar