fredag 7 november 2008

POLISELEV FAST FÖR RATTFYLLA

Hur kan man komma på att göra nå´t så´nt som att dricka sprit och sätta sig bakom ratten OCH se´n åka fast för ratt fylla om man pluggar till POLIS ??

Joo, det stod så i Metro. "Blivande poliser och tandläkare festade tillsammans. Morgonen efter väntade trafikpolisen utanför Polishögskolan. En elev åkte fast och kan stängas av från sin utbildning."

Jag är glad att min matte inte dricker särskilt mycket och väldigt sällan. Hur ska man kunna vara säker om till och med polisen är onykter. Tänk om de tar sig en "hutt" och se´n ska stoppa bilister och kolla hur det står till med nykterheten =( Tänk om de läser av fel när man blåst ? och de kanske tom kör på en om man har otur.

Här kan ni läsa och se själva i artikeln, om ni är så nyktra på freda´n så att ni kan läsa förstås .

www.metro.se/se/article/2008/11/07/15/5953-65/index.xml

I bland undrar jag om min matte tror att hon är nå´n slags polis, för hon lägger sig i det mesta där vi bor. Hon säger att det kallas för "civilkurage" och jag tror att det gör ont att ha det för hon fick stryk av en som hon sa åt. Han tyckte inte om att min matte sa till honom att man inte fick stjäla grävmaskiner. Han blev så arg så att han försökte att skrämma min matte men hon är rätt korkad och blev inte rädd. I stället fick hon en snyting och två trasiga blomlådor men hon blev inte rädd ändå. Hon slog tillbaks och slängde blomjord på honom men då sprang han där ifrån för jag tror att han fick jord i ögonen. Min matte fick ont i handen och armen.

Se så det blir när man får civilcurage

De poliser som kom hem till oss var i alla fall alldeles spiknyktra och väldigt trevliga oxå.

Jag tror att de flesta nog är väldigt bra men några är lite mindre bra.

Jag tycker att det är bra att ha en matte med civilkurage och det kanske skulle ha gått bättre om det fanns ännu fler som hade det, tror jag. Det jamar jag på i alla fall.

Mjau tills nästa gån vi ses, Tigris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar