söndag 3 april 2011

Hurra, de raddade en sjuk skoldpadda.

Det tycker jag var jattebra gjort och det tycke de som tittade pa ocksa =) 
Sa har stod det i Expressen  i dag :

"

Här fångas paddan in i nätet i Hanoi.

Jubel när sjuk padda räddades

Tusentals åskådare i Vietnams huvudstad Hanoi jublade på söndagen då räddningsarbetare lyckades fånga en 200 kilo tung och 100 år gammal sköldpadda som behöver vård. Ett tidigare försök att fånga sköldpaddan misslyckades för några veckor sedan då sköldpaddan smet ur nätet, skriver AP.
Farhågor väcktes för några månader sedan att en av de sällsynta sköldpaddor som bor i sjön Hoan Kiem i Hanoi inte mådde bra. För att kunna undersöka sköldpaddan och ge den vård gjordes för tre veckor sedan ett försök att fånga den i ett stort nät. Försöket misslyckades dock och sköldpaddan smet ur nätet och simmade i väg i sjön. På söndagen samlades tusentals människor vid Hoan Kiem då ett nytt försök att fånga in sköldpaddan skulle göras. Och det här gången gick det bra."



Det var skont att det gick sa bra.
Stor var hon ocksa, 200 kilo och sa tycke folk att jag var tjock???


Hon var valdigt gammal med, ca 100 ar och jag blev i alla fall 19 och det tycker jag var bra gjort av mig.

Det tyckte min matte med och inte tyckte hon att jag var tjock heller. 

Fast det tyckte jag nog att hon var men det var bra, for de blev det mjukare att sova i hennes kna och pa hennes mage nar vi gatt och lagt oss =)

Jag gillar min matte och sarskilt nar hon gav mig sa mycket rakost, nar jag tror att hon nog var lite dement, sa dar som gamla och MSsjuka kan bli men det var bra for mig, som alskade rakost.


Nu ska jag lasa lite mer om vad som hander hos er och jag hoppas att det finns fler goda nyheter att lasa om, for de gillar jag bast.

HIT  ska ni ga, sa att ni kan lasa hela artikeln och kanske bli lite gladare av den nyheten.


Ha det sa gott.


Kurr fran Tigris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar